• Recensioner från Ull Lundells turnépremiär i Örebro
    No Comment 2508 Views

Läs och ta del av recensioner, bildspel och artiklar om Ulf Lundells första spelning under sommarturnén 2015 (Örebro). Recensioner Ett glimrande avsked – eller? – från Ulf Lundell 4 av 5 från Aftonbladet Slottet Live – Ulf Lundell levererar oavsett förutsättningar Örebro Tribune Bildspel Ulf Lundell spelar vid Slottet NA Artiklar Turné premiär för Ulf Lundell i Örebro

Read more ...
  • Recension av Ulf Lundells nya singel
    No Comment 897 Views

Musikrecensenterna har fått Ulf Lundells nya singel med de båda låtarna Jag vill ha fest och Som en fyr i natten. Först ut (?) bland recensenterna är Göteborgs-Postens Johan Lindqvist som ger singeln fyra av fem i betyg. Så här säger han om de två nya låtarna: Jag vill ha fest är gjord med lätt hand och det bredbenta rockandet trycks undan med klar, ren röst, en akustisk

Read more ...
  • Recensioner, artiklar, bilder och videoklipp från Vadstena, Göteborg och Stockholm
    No Comment 105 Views

Alla goda ting tar slut. Nu är det bara två helger kvar på Ulf Lundells sommarturné 2013. Smögen (9/8), Uppsala 10/8 och den extrainsatta spelningen i Karlshamn (17/8). Vi har sammanställt några recensioner, bildspel, blogginlägg, videoklipp och uppsnacksartiklar nedan. Vadstena konsertrecension Uffe på gott humör i regnigt Vadstena (Corren) Göteborg recension Ulf Lundell |

Read more ...
  • Recensioner, bilder, videos och uppsnack från de senaste konserterna
    1 Comment 58 Views

Ulf Lundells sommarturné 2013 rullar vidare genom Sverige och Norge. Andra Norge-turen är avklarad och nu återstår spelningar i Stockholm (30-31 juli), Göteborg (2 aug), Vadstena (3 aug), Smögen (9 aug), Uppsala (10 aug) och Karlshamn 17 aug). Biljetter till några av konserterna finns hos Ticnet. Nedan har vi sammanställt recensioner, bilder, uppsnack och annat från den senare

Read more ...
  • Recensioner av Ulf Lundells första spelningar i Luleå och Umeå
    No Comment 486 Views

Media har också varit på Ulf Lundells första konserter i Norrland. Konserten i Luleå pågick två timmar och en trekvart. Hela recensentkåren är positiv. Så här säger Expressen till exempel (se nedan för länk till hela recensionen): Leendet ovan är viktigt, för det här var framför allt en rolig kväll med en 63-åring i fin form. Uppenbart kul för Lundell själv, som ler och

Read more ...
  • Intervju, krönika och recension
    No Comment 169 Views

Här kommer lite tips om skön helgläsning. En längre intervju med Ulf Lundell, en krönika och dansk recension av Rent förbannat. Ulf Lundell intervju Lars Yngve som själv gjort intervjun med Ulf Lundell tipsar om artikeln Ulf Lundell Ute på vägen igen. Lars träffade Ulf Lundell på ett konditori i Simrishamn och hann med att diskutera lite allt möjligt. Dels den nya skivan Rent

Read more ...
  • Ulf Lundell i toppen av försäljningslistorna med sin skiva Rent Förbannat